Postanowienia ogólne
Artykuł 1
- OSAA - OSAA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85-719), ul. Fordońska 40, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonym przez Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem 0000186500, NIP 9671134407, adres mailowy: osaa@osaa.com.pl, nr tel.: 52 366 04 80.
- Podmiot zrzeszony – podmiot powiązany z OSAA umową o współpracy; aktualny wykaz Podmiotów zrzeszonych jest dostępny pod adresem internetowym: osaa.com.pl/pl/dystrybutorzy.
- Platforma zakupowa - narzędzie dostępne pod adresem internetowym platforma.osaa.com.pl. Narzędzie to umożliwia zawieranie umów sprzedaży dotyczących Towarów.
- Sprzedawca – dla Klientów zarejestrowanych na Platformie zakupowej przez OSAA jest to OSAA, a dla Klientów zarejestrowanych na Platformie zakupowej przez dany Podmiot zrzeszony jest to ten Podmiot zrzeszony.
- Klient - osoba fizyczna, prawna lub inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która złożyła zamówienie na Towar zgodnie z niniejszym Regulaminem i nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
- Zamówienie - złożenie oświadczenia woli przez Klienta zgodnie z wzorem zamieszczonym na Platformie zakupowej, stanowiące ofertę zawarcia umowy.
- Potwierdzenie Złożenia Zamówienia – informacja wysyłana do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej, że jego Zamówienie wpłynęło i zostanie zrealizowane.
- Zmiana Statusu Zamówienia – informacje wysyłane do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej informujące o przejściu jego Zamówienia do kolejnego etapu obsługi. Klient jest informowany o następujących statusach Zamówienia: „złożone”, „w trakcie realizacji”, „zrealizowane”.
- Potwierdzenie Realizacji Zamówienia – informacja wysłana do Klienta, że jego Zamówienie zostało zrealizowane.
- Towar - każdy towar opisany i oznaczony ceną sprzedaży, widoczny po zalogowaniu do Platformy zakupowej.
- Konto - nieodpłatna funkcjonalność Platformy zakupowej (usługa świadczona drogą elektroniczną) pozwalająca na spersonalizowanie wybranych przez Klienta ustawień dla procesu składania Zamówień i ich realizacji oraz śledzenia ich historii, ułatwiająca dokonywanie zakupów. Konto Klienta jest prowadzone przez OSAA Sp. z o.o..
- Osoba upoważniona – osoba, którą Klient wskazuje jako upoważnioną do składania w jego imieniu Zamówień oraz do przesyłania i odbierania wszelkiej korespondencji dotyczącej złożonych Zamówień, w tym korespondencji wysyłanej za pośrednictwem poczty elektronicznej, w szczególności do odbioru Potwierdzenia Złożenia Zamówienia i Potwierdzenia Realizacji Zamówienia oraz Zmian Statusu Zamówienia.
Artykuł 2
- Postanowienia Regulaminu mają zastosowanie do wszelkich transakcji dokonywanych za pośrednictwem Platformy zakupowej.
- Zamieszczona na stronie informacja o Towarze wraz z ceną nie stanowi oferty w rozumieniu art. 543 KC, a jedynie zaproszenie do składania ofert.
- Oferta zawarcia umowy złożona przez Klienta (Zamówienie) wiąże go przez 7 dni.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą, gdy Klient otrzyma w formie mailowej na podany przez siebie adres Potwierdzenie Realizacji Zamówienia.
Warunki korzystania z Platformy zakupowej
Artykuł 3
- Platforma zakupowa jest narzędziem dostępnym dla Klienta po nadaniu uprawnień przez OSAA lub Podmiot zrzeszony. Nadanie uprawnień polega na utworzeniu dla danego Klienta i jego Osób upoważnionych loginów w postaci adresów e-mail, którymi będą się posługiwać przy składaniu zamówień.
- Warunkiem nadania uprawnień, o których mowa w ust. 1, jest łącznie:
- nieposiadanie przez Klienta statusu konsumenta w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
- zgłoszenie przez Klienta OSAA lub Podmiotowi zrzeszonemu chęci uzyskania uprawnień, o których mowa w ust. 1,
- podanie OSAA lub Podmiotowi zrzeszonemu, do którego Klient wystąpił o nadanie uprawnień, danych w postaci: nazwy przedsiębiorcy, adresu, NIP, adresu e-mail, numeru telefonu, adresu do wysyłki, adresu do korespondencji, logo, imienia i nazwiska oraz adresów e-mail i numerów telefonów Osób upoważnionych, które to dane są zapisywane na Koncie Klienta i wykorzystywane do realizacji jego Zamówień.
- Poza posiadaniem uprawnień nadanych zgodnie z ust. 1 i 2 powyżej, do korzystania z Platformy zakupowej niezbędne jest posiadanie urządzenia (np. komputer, tablet, telefon komórkowy) z dostępem do sieci Internet i z aktywną przeglądarką internetową.
- Szczegółowe zasady świadczenia na rzecz Klientów usługi prowadzenia Konta na Platformie zakupowej określa Regulamin Konta.
Procedura składania zamówienia
Artykuł 4
- Składanie zamówienia polega na wyborze pozycji towarowych z grup produktowych Katalogu w określonej ilości i przeniesieniu ich do Koszyka Platformy zakupowej. Następny krok to użycie „Przejdź do zamawiania” i wypełnienie wszystkich pól wymaganych formularza składania zamówienia. Ostatni krok to zatwierdzenie wprowadzonych danych przez użycie przycisku „Finalizuj zamówienie”. W tym momencie zamówienie zostaje formalnie złożone co jest potwierdzane wyświetleniem strony potwierdzenia, zawierającej numer nadany zamówieniu w Platformie zakupowej.
- Czas realizacji zamówienia podany jest w dniach roboczych.
- W zależności od indywidualnych uzgodnień sposób dostawy jest uzgadniany przy nadawaniu uprawnień do korzystania z Platformy zakupowej albo wybierany przez Klienta każdorazowo podczas składania Zamówienia spośród następujących:
- odbiór osobisty,
- przesyłka.
- Klient może wybrać formę płatności spośród następujących form:
- płatność przy odbiorze – zapłata następuje do rąk Sprzedawcy albo przewoźnika przy obiorze przesyłki,
- przedpłata na rachunek bankowy – wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy Sprzedawcy w terminie 2 dni od dnia otrzymania Potwierdzenia Realizacji Zamówienia.
- Koszty przesyłki zależne są od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności, a także indywidualnych uzgodnień, i są widoczne przy każdej z dostępnych form przesyłki.
Realizacja zamówienia
Artykuł 5
- Realizacją zamówienia Klienta zajmuje się Sprzedawca. OSAA może powierzyć realizację zamówienia Klienta wybranemu Podmiotowi zrzeszonemu.
- Klient jest informowany o poszczególnych etapach obsługi jego Zamówienia poprzez wysyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej komunikaty Zmiana Statusu Zamówienia.
- Zamówienie, które posiada status „złożone”, to Zamówienie, które wpłynęło do podmiotu realizującego zamówienie, jednak podmiot ten nie przystąpił jeszcze do jego obsługi.
- Zamówienie, które posiada status „w realizacji”, to Zamówienie, którego obsługę już rozpoczęto. Na tym etapie podmiot zajmujący się realizacją Zamówienia weryfikuje, czy realizacja Zamówienia jest możliwa i je kompletuje.
- Zamówienie, które posiada status „zrealizowane”, to Zamówienie, którego możliwość zrealizowania podmiot realizujący Zamówienie potwierdza, i które zostało skompletowane.
Artykuł 6
- Za datę zrealizowania Zamówienia uważa się, w zależności od wybranego sposobu dostawy, datę jego przekazania przewoźnikowi lub datę odbioru Towarów przez Klienta od OSAA lub Podmiotu zrzeszonego.
- Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru przechodzi na Klienta z chwilą wydania Towaru przewoźnikowi.
- Zasady odbioru Towaru od przewoźnika określa przewoźnik w miarę możliwości po konsultacji z Klientem.
Reklamacje
Artykuł 7
- W przypadku gdy Towar ma wadę należy zgłosić ten fakt Sprzedawcy na adres: osaa@osaa.com.pl.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać przyczynę złożenia reklamacji oraz określać żądanie Klienta. Zgłoszenie powinno być podpisane oraz zawierać aktualne dane Klienta.
- Sprzedawca ustosunkowuje się do żądania Klienta w terminie 7 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacji.
- Wadliwy towar należy dostarczyć na adres Sprzedawcy podany w artykule 1 pkt 1 Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym artykule mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi przy sprzedaży.
Ochrona danych osobowych
Artykuł 8
- Administratorem danych osobowych Klientów są:
- OSAA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bydgoszczy (85-719), ul. Fordońska 40 – w odniesieniu do Klientów i Osób upoważnionych, którym uprawnienia do korzystania z Platformy zakupowej nadała OSAA;
- Podmiot zrzeszony - w odniesieniu do Klientów i Osób upoważnionych, którym uprawnienia do korzystania z Platformy zakupowej nadał dany podmiot zrzeszony;
- Dane osobowe Klientów są zbierane i przetwarzane przez Administratora danych osobowych w celu realizacji zawartej z Klientem umowy sprzedaży, jak również w celu realizacji zawartej z Klientem usługi prowadzenia Konta na Platformie zakupowej.
- W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klient ma prawo do:
- dostępu do danych osobowych (art. 15 RODO[1]);
- sprostowania danych osobowych (art. 16 RODO);
- żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach określonych w art. 17 ust. 1, z uwzględnieniem wyjątków określonych w przepisie art. 17 ust. 3 RODO;
- żądania ograniczenia przetwarzania danych w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych w przypadkach określonych w przepisach art. 20 RODO;
- Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w przypadku, jeśli przy przetwarzaniu danych osobowych Klienta Administrator danych osobowych naruszy przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
- Jeśli Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe Klienta na podstawie zgody, Klientowi przysługuje prawo wycofania zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na ważność przetwarzania, które zostało dokonane na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Dodatkowo Administrator danych osobowych informuje, że z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Klienta, Klientowi przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych przez ADO jest:
- niezbędność przetwarzania do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi danych (art. 6 ust. 1 lit. e RODO),
- uzasadniony interes prawny ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych oraz ich ochrony zostały zawarte w Polityce prywatności dostępnej na stronie https://platforma.osaa.com.pl/pl/page/polityka-prywatnosci.
Postanowienia końcowe
Artykuł 9
- OSAA oraz Podmioty zrzeszone porozumiewają się z Klientem za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonicznie. Klient ma możliwość porozumiewania się ze OSAA oraz Podmiotami zrzeszonymi za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonicznie.
- Klient nie może dostarczać OSAA ani Podmiotom zrzeszonym treści o charakterze bezprawnym.
[1] Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE